[Πως] Συμβουλές για έλεγχο μεταχειρισμένης μηχανής

Βρείτε συμβουλές και ιδέες για το σπίτι, τον κήπο και τον ελεύθερο χρόνο! Εδώ σας προτείνουμε πρακτικές συμβουλές & ιδέες, έξυπνες λύσεις & χρήσιμες οδηγίες για τον εξοπλισμό, τη συντήρηση και την προστασία του αυτοκινήτου ή της μηχανής σας.

Συντονιστής: polvar

Κανόνες Δ. Συζήτησης
Διαβάστε τους κανόνες της κατηγορίας
Αν βρείτε κάποιο θέμα που δεν ισχύει πλέον παρακαλούμε πατήστε την αναφορά για να το ελέγξουμε και να το σβήσουμε
Απάντηση
Άβαταρ μέλους
agis68
VIP Member
VIP Member
Δημοσιεύσεις: 1819
Εγγραφή: 03 Ιουν 2014, 12:22
Νομός κατοικίας: Ν. Αττικής-Πειραιώς
Δήμος - Κοινότητα: Αθήνας
Φύλο: Άντρας
Τραπ. λογ/σμός: Πειραιώς
Επικοινωνία:

[Πως] Συμβουλές για έλεγχο μεταχειρισμένης μηχανής

Δημοσίευση από agis68 » 08 Οκτ 2016, 13:36

Καλημέρα. Θα σας πω μερικές συμβούλες πως να ελέγχετε μια μηχανή από δεύτερο χέρι πριν την αγοράσετε.
.Δείτε οπτικά την μηχανή με μεγάλη προσοχή σε φως ημέρας και παρατηρήστε τα εξής:
Αν μια μοτοσυκλέτα παρουσιαστεί πεντακάθαρη από πλύσιμο σε βενζινάδικα Αποφύγετε τη καθώς ο ιδιοκτήτης προσπαθεί να κρύψει πιθανά προβλήματα.

Μια μοτοσυκλέτα με ξεθαψίματα θα έχει θέμα με σκουριές. Οι λακουβες που γίνονται στα ντεπόζιτα είναι σοβαρό θέμα για την ακεραιότητα του δοχείου και επικύνδινες για διαρροές ακόμη και σε σημεία που δεν φαίνονται. Σπάνια τρυπάει στο σημείο της λακκούβας που συνήθως είναι στα πλαινά, αλλά από το σοκ της πτώσης οι ραφές ανοίγουν. Δεν θέλει πολυ ένα ανοιγμα σαν την καρφίτσα κανει το καύσιμο να τρέχει. Η βενζίνη εχει μικρή συνοχή σε σχέση με το νερό που τα μόρια του κάνουν μπαλίτσες. Αν δοκιμάσετε με νερό και η ρωγμή είναι μικρή θα δείτε πως δεν τρέχει. Τα χυμένα ή πασαλειμμένα λάδια σημαίνει διαρροή. Αν το πασάλειμμα είναι γύρω από το άνοιγμα της τάπας εισόδου δεν είναι θέμα απλά χυθήκαν λάδια κατά την γέμιση ή κατα τον έλεγχο λαδιών.Το πασσάλειμμα ενδιαφέρει είναι γύρω στη περιοχή που είναι στα μπουζί....εκεί σημαίνει διαρροή λόγω κακής εφαρμογής μπουζί που σημαίνει οτι έχουν οι βόλτες βιδώματος χαλάσει και θέλει τόρνο για επισκευή.Δείτε το κοντερ για χιλιόμετρα. Δε'ίτε σημεία με σκουριές. πλαστικά σπαμένα και μέταλλα ταλαιπωρημένα δείχνουν πτώσεις ή συγκρούσεις. Δείτε την μπαταρία και τη περιοχή γύρω από αυτή αν είναι καθαρή ή εχει διαβρωθει. σημαίνει διαρροή υγρών μπαταρίας.Αν δείτε μονωτικές ταινίες σε ενώσεις καλωδίων πολλές αποφύγετε την αγορά. Δείτε τα λάστιχα να θέλουν αλλάγή μια και θα επιβαρυνθείτε άλλο ένα σοβαρό κόστος. Τα φρένα επίσης και αν λειτουργούν σωστά τα υδραυλικά και τα ηλεκτρικά. Ελλείψεις ή σπασίματα σε φανάρια δεν είναι καλό δείγμα. δείτε τη σέλα για εκδορές και σχισίματα. στα παπιά που έχουν το ντεπόζιτο από κάτω από τη σέλα ανοίξτε το και δείτε για σκουριές και διαρροές καυσίμου. Αν τα ελαστικα είναι καλά ρωτήστε πότε τα άλλαξε και δείτε τα χιλιόμετρα για να έχετε μια εκτίμηση. Δείτε αλυσίδα κίνησης. Αν εχει πολύ μπιχλα σημαίνει οτι ο ιδιοκτήτης δεν "αγαπούσε" το όχημα. Επίσης σημαίνει και διαρροές αλλά οχι απαραίτητα. Δείτε επισης αν θέλει αλλαγμα απλά ελέγχοντας αν είναι τεντωμένη ή χαλαρή. Η αλυσίδα πρέπει το κατω μέρος να είναι σε ευθεία και το πανω να καμπυλώνει ελάχιστα. Αν η μοτοσυκλετα εχει διπλό σταντ (ορθοστάτη) βαλτε τη σε αυτή τη θέση και ελέξτε τα πίσω ψαλίδια αν αποκλείνουν γιατί σημαίνει τρακαρίσματα, αν παίζει ο τροχός σημαίνει ρουλεμαν και σινεμπλοκ, Επίσης ελέξτε αν σε θέση Ν (ανευ ταχύτητας) γυρνάει ο τροχός. κανονικά δεν πρέπει. Ελέξτε στα καλάμια μπροστα για διαρροές υγρών, επίσης για στραβώματα, για διαρροές στα υγρά φρένων, καθώς και τους δίσκους αν εχουν πατούρα σημαίνει φθορά από πολύ φθαρμένα τακάκια. Ελέγξτε τα ηλεκτρικά αν όλα δουλεύουν σωστά. Δοκιμάστε να ανάψτε τη μηχανή 5 φορές με τη μιζα και δείτε αν καποια φορά δεν πήρε μπροστα και γιατί. τα μπουκώματα συμβαίνουν ειδικά σε κρύες μηχανές το χειμώνα και δεν σημαίνει και κάτι ιδιαίτερο. Αν η μηχανή δεν έχει μπαταρία (πεσμενη) απλά σπρώξτε με δευτερα και θα πάρει. Δείτε για διαρροές γύρω από τη κεφαλή της μηχανής σημαινει χαλασμένη φλάντζα, επίσης αφού έχει πάρει μπροστά τον ήχο της εξάτμισης αν είναι σωστός άν είναι δυνατος σημαίνει ίσως να κομμένη η φλάντζα (O ring) που ενώνει τη μηχανή με την εξάτμιση ή ακόμη σπάσιμο στην εξάτμιση σε κάποιο σημείο ή στο χταπόδι. Ελέξτε για καπνο. αν είναι μπλε σημαινει διαρροή λαδιών στον κινητήρα, αν είναι πολύ λευκός σημαίνει διαρροή νερού στον κινητήρα. και πολύ μαύρος σημαίνει είτε φθορά στα πιστόνια ή στα μπουζί. Ακούστε τη μηχανή στο ρελαντί για περίεργους ήχους και αν κρατάει ρελαντι η μηχανή.
Αφού όλα αυτά τα τεστ περάσουν και είστε ικανοποιημένος ζητήστε να οδηγήσε τε τη μοτοσυκλέτα. Δοκιμάστε τις ταχύτητες αν μπαινουν με ευκολία ή δυσκολία. Το δεύτερο σημαίνει φθορές στα γρανάζια. Δείτε αν φρενάρει καλά και ομαλά. Απότομο φρενάρισμα σημαίνει πολύ σφικτό φρένο αλλά είναι κάτι που διορθώνεται απλά με ένα γαλλικό κλειδί χαλαρώνοντας το παξιμάδι που κρατάει τη "βέργα" φρεναρίσματος στον πίσω τροχό. Για τον μπροστα ισχύει το ίδιο. Αν είναι με δισκοφρενο σημαίνει περισσότερο υγρό φρένων. Κάντε μια διαδρομή σε ομαλό δρόμο και σε πλακόστρωτο να δείτε τις αναρτήσεις αν συμπεριφέρονται σωστά. Επίσης δοκιμάστε τις πίσω αναρτήσεις απλά σηκώνοντας το σώμα σας και κατεβάστε το με δύναμη στο πίσω μέρος του καθίσματος. τα σωστά αμορτισερ θα αποσβέσουν τον κραδασμό με τη μια ανευ τριξιμάτων ή επαναφορών. Καντε μια βόλτα καμιά 1-2 χιλιόμετρα. Ανεβάστε το μηχανάκι σε πεζοδρόμιο όχι πολύ ψηλό για να δούμε αναρτήσεις. Δείτε αν επιταχύνει σωστά η μηχανή και προοδευτικά. Ακούστε τη μηχανή και δείτε αν εχετε διακοπές (σημαίνει είτε χαλασμένος διακόπτης είτε τρόμπα βενζίνης, είτε βουλωμένο καρμπυρατέρ). Δείτε αν ο συμπλέκτης ίαν δουλεύει ομαλά ή είναι απότομος πετάγοντας τη μηχανή σε κάθε αλλάγή ταχυτήτων. Στα αυτόματα μηχανάκια απλά δείτε αν είναι ομαλή η καθε αλλα ή ταχύτητας. Δείτε αν τρεμοπαιζουν φώτα όταν η μηχανή έχει ταχύτητα σημαίνει η μπαταρία πάει για αλλαγή ή χαλασμένες ενώσεις στα καλώδια, ή το δυναμό ή το alternaitor. Στο ρελαντί είναι φυσικό κυρίως στα παπιά. Ανάψτε τα φώτα πορείας και δείτε αν μπορεί η μηχανή θα πάρει μπροστα...αν ναι σημαίνει άριστη μπαταρία. Με σταματημένη και κρύα μηχανή ελέγξτε στάθμη λαδιών αν είναι σωστή.τέλος δείτε αν η σχαρα είναι σταθερή και δεν κουνάει καθόλου, επισης αν είναι το δοχείο αποθήκευσης σταθερά τοποθετημένο και έχει σπασίματα.

Αυτές ήταν οι περισσότερες συμβουλές που έχω να σας δώσω. Προσοχή και καλή επιτυχία
Eίναι δύσκολο να αποστέλω ταχυδρομικά κάποιο αντικείμενο. Απαιτεί χρόνο που είναι πολύτιμος.
Ειδικά βαριά , ογκώδη ή ευαίσθητα ηλεκτρονικά πράγματα ΔΕΝ τα στέλνω.


Οταν πρόκειται να κάνετε κατάθεση στελνετε κωδικό συναλλαγής
Λογαριασμοί ΕΤΕ & Πειραιώς και PAYPAL που το προτιμώ !!!
-Ως ηλεκτρονικός ελέγχω προσωπικά καθετί ηλεκτρονικό που δίνω
-Με κάποια κριτίρια δικά μου επιλέγω ποιος θα παρει το κάθε αντικείμενο

"Την Άνοιξη αν δεν τη βρεις...την φτιάχνεις" (Οδ.Ελύτης)

ΕΔΩ ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΟΥ


MagosTorini
new member
new member
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 05 Μάιος 2021, 22:11
Νομός κατοικίας: Ν. Αττικής-Πειραιώς
Δήμος - Κοινότητα: Αγίας Παρασκευής Αττικής
Φύλο: Άντρας
Επικοινωνία:

[Πως] Re: Συμβουλές για έλεγχο μεταχειρισμένης μηχανής

Δημοσίευση από MagosTorini » 05 Μάιος 2021, 22:16

Το χρώμα του σωλήνα της εξάτμισης μαρτυρά τα χιλιόμετρα (αν δεν έχει αλλαχθεί). Οι καινούργιες είναι ασημί σε χρώμα, μετά μελανιάζουν και στην συνέχεια αποκτούν καφέ ανοιχτό χρώμα σαν κεραμιδί ανοιχτό. Αυτό συνήθως δεν το σκέφτονται οι πονηροί που γυρίζουν χιλιόμετρα...

Απάντηση

Επιστροφή στο “Ποδήλατο - Μηχανή - Αυτοκινητο”